Piirijärjestö toimii

Satakunnan Vasemmistoliitto ry:n arki löytyy tältä sivulta.

Vuoden 2015 eduskuvaalivalmistelu on alkanut. Parhaillaan on menossa ehdokashankinta, josta kerromme enemmän loppukesästä.

EDUSKUNTAVAALIT 2015

Aikataulut

Tärkeimmät päivämäärät vuoden 2015 eduskuntavaaleissa:

Vuoden 2015 eduskuntavaalien vaalipäivä on sunnuntai 19.4.2015 ja muut tärkeät ajankohdat ovat seuraavat:
– vaalipiirien paikkamäärien vahvistuminen: pe 31.10.2014
– äänioikeusrekisterin tietojen poimintapäivä (missä kunnassa kukin on äänioikeutettu) pe 27.2.2015
– ehdokashakemusten jättöpäivä: ti 10.3.
– ehdokasasettelun vahvistaminen: to 19.3.
– ennakkoäänestys kotimaassa: ke–ti 8.–14.4.
– ennakkoäänestys ulkomailla: ke–la 8.–11.4.
– vaalipäivä: su 19.4.
– tulosten vahvistaminen: ke 22.4.

Ehdokasasettelu

Eduskuntavaaleissa ehdokkaita voivat asettaa
1) puolueet, jotka on merkitty oikeusministeriön ylläpitämään puoluerekisteriin sekä
2) vähintään 100 äänioikeutetun perustamat valitsijayhdistykset.

Kukin puolue voi asettaa kussakin vaalipiirissä enintään 14 ehdokasta tai, jos vaalipiiristä valitaan enemmän kuin 14 edustajaa, enintään niin monta ehdokasta kuin vaalipiiristä valitaan edustajia. Puolueet voivat muodostaa keskenään vaaliliittoja. Vaaliliiton muodostaneiden puolueiden ehdokkaiden yhteismäärä saa kuitenkin olla enintään sama kuin yksittäisen puolueen ehdokkaiden enimmäismäärä.

Valitsijayhdistykset voivat muodostaa yhteislistoja, joissa kussakin voi olla enintään 14 ehdokasta tai, jos vaalipiiristä valitaan enemmän kuin 14 edustajaa, enintään niin monta ehdokasta kuin vaalipiiristä valitaan edustajia.

EU-VAALIT 2014

KK Erno Välimäki KankaanpääPorilainen pääluottamusmies ja metallimies Erno Välimäki oli ehdokkaana Vasemmistoliiton listalla 25.4. pidetyissä Euroopan parlamentin vaaleissa. Erno asetti itselleen tavoitteeksi 2 500 ääntä, mutta se ylittyi reippaasti. Kaikkiaan hän keräsi 3 413 ääntä. Samalla kun onnittelemme valituksi tullutta Merja Kyllöstä ja kaikkia muita Vasemmistoliiton ehdokaslistalla olleita hyvin tehdytä vaalityöstä, kiitämme kaikkia äänestäjiämme. Emme petä luotamustanne!

– – – – – – – –

KOKOUKSET

Satakunnan Vasemmistoliitto ry:n piirihallituksen elokuun kokous on perinteisesti pidetty Raumalla. Pidämme perinteestä kiinni, joten piirihallitus kokoontuu seuraavan kerran sunnuntaina 10. elokuuta 2014 kello 15.00 Rauman Eläkeläiset ry:n luonnonkauniissa kesäpaikassa Urholassa. Virallinen kokouskutsu piirihallituksen jäsenille, varajäsenille ja muille kutsuttaville toimitetaan myöhemmin.