Satakunnan Vasemmisto kokoontui keskustelemaan eduskuntavaaleista

Eilen sunnuntaina 16.9. Satakunnan Vasemmistoliiton piiritoimikunta kokoontui keskustelemaan vuoden 2019 eduskuntavaaleista. Pitkän keskustelun jälkeen piirihallitus päätti asettaa täyden listan ehdokkaita eduskuntavaaleihin. Kokoukseen mennessä tulleet ehdotukset punnittiin ja hallitus laati esityksen, joka tuodaan tiedoksi 14.10. pidettävälle syyspiirikokoukselle.

Tässä vaiheessa piiri haluaa pitää ehdokaslistan piilossa, sillä varmaa suostumusta ei kaikilta ehdokkailta ole saatu.

– Ihan selvää on, että saamme listan täyteen ja tässä vaiheessa on myös selvää, että ehdokkaat tulevat olemaan erinomaisia. Tällä listalle on hyvä lähteä tavoittelemaan kokouksen asettamaan päämäärää: kahta kansanedustajapaikkaa, toteaa piirin toiminnanjohtaja Misha Dellinger.

Samassa kokouksessa hallitus hyväksyi toimintasuunnitelman vuodelle 2019. Mitään yllättävää suunnitelmassa ei ole.

– Vuonna 2019 on kahdet vaalit, puoluekokous ja Suomi-Areena. Tämän enempää ei kannata piriin laajuudessa edes tehdä. Toki kannustan osastoja järjestämään kesätapahtumia jäsenilleen, Dellinger kommentoi.

Samassa kokouksessa piirihallitus hyväksyi eduskuntavaalisuunnitelman.

Satakunnan piirin syyskokous pidetään sunnuntaina 14.10. klo 11.00 alkaen Nakkilan Osuuspankin talolla Nakkilassa.