Satakunnan Vasemmisto täydensi ehdokaslistaansa

Satakuntalaiset Vasemmiston eduskuntavaaliehdokkaat vasemmalta oikealle: Petri Salminen, Harri Hursti, Milka Tommila, Jaana Karmala-Vanamo, Jari Myllykoski, Tarja Pitkänen, Jelena Kiilholma ja Miika Rantanen

Satakunnan Vasemmistoliiton sunnuntaina 25.11. kokoontunut piirihallitus nimesi loput neljä eduskuntavaaliehdokasta. Vasemmisto lähtee nyt täydellä listalla vuoden 2019 eduskuntavaaleihin.

Pitkän keskustelun ja äänestysten jälkeen kokous sai valittua seitsemästä ehdokkaasta neljä. Raisa Ranta valittiin asian käsittelyn aluksi yksimielisesti ehdokkaaksi. Äänestys koski siten kolmea viimeistä paikkaa.

Neljä nimettyä ehdokasta ovat porilainen kaupunginvaltuutettu ja Vasemmistoliiton Porin valtuustoryhmän puheenjohtaja Raisa Ranta, 37-vuotias harjavaltalainen ja Nakkilan seurakunnassa työskentelevä kaupunginvaltuutettu Jenni Tuomi, porilainen varavaltuutettu ja Lounais-Suomen vartioiden ammattiosaston sihteeri Rami Virtanen sekä raumalainen kaupunginvaltuutettu, erityisopettaja Tuomo Grundström.

”Satakunnassa on kyllä särmä ehdokaslista” toteaa toiminnanjohtaja Misha Dellinger ja jatkaa ”ihan kaikissa vaalipiireissä ei näin hyvin ole pystytty optimoimaan listaa. Nyt valitut ehdokkaat ovat sen verran hyviä, että näihin vaaleihin voi jo lähteä itsevarmoin ottein. Vähän tietysti harmittaa listan ulkopuolelle jääneiden puolesta. Yksikään ehdokkaista ei varsinaisesti ollut huono ja valinta on aina hankalaa. Eivätköhän he ole mukana tukiryhmissä.”

Vasemmistoliiton kiinnostavuus ehdokkaiden asettajana on ollut Satakunnassa ihan eri luokkaa kuin aiemmissa vaaleissa ja sellainen lupaa hyvää vaalitulosta.

Vasemmistoliiton ehdokaslista Satakunnassa käsittää siis seuraavat ehdokkaat:

Nimi: Paikkakunta:
1. Grundström, Tuomo Rauma