Kesä 2014

SuomiAreenaa

SuomiAreena 2014

Taas kutsuu kesä erilaisine tapahtumineen. Päivystämme tutuksi tulleella SuomiAreenan kansalaistorilla 16. – 18.7. (ke – pe) eli Porin kävelykadulla. Vasemmistoliiton lisäksi mukana ovat ainakin Vasemmistonaiset,  Vasemmistonuoret, Satakunnan Työ ja Kansan Uutisten Viikkolehti.

Muistellaan menneitä

SuomiAreena 2012

SuomiAreena -tapahtuma järjestettiin 16. – 20.7.2012 Porissa. Myös Satakunnan Vasemmistoliitto oli mukana tapahtumassa. Piirijärjestön teltalla päivystettiin kolmena päivänä.

Politiikkaa Porin Yrjönkadulla

Satavasen_18.7.2012Politiikkaa harrastettiin tavallisten ihmisten toimesta katutasolla Promenadikeskuksen edessä Yrjönkadulla Porissa, jonne puolueiden satakuntalaiset piirijärjestöt majoittuivat kolmeksi päiväksi 18. – 20.7. Vasemmistoliiton teltalla oli keskiviikkona hetkittäin jopa tungosta. Katupolitikointi on jo seitsemänä perättäisenä kesänä liittynyt osana SuomiAreenan tapahtumiin.

Satavasen_19.7._kuva_1

Vasemmistonaiset ”valtasivat” teltan yhden päivän ajaksi. Valmiina ilmapallojen, lehtien, lennäkkien, karkkien ja porkkanoiden jakoon oltiin hyvissä ajoin ennen kello 10:tä.

Satavasen_19.7._kuva_2Vasemmistonuoret kiersivät ahkerasti erilaisia kesätapahtumia ja yksi niistä oli SuomiAreena. Porin kävelykadun teltassa he päivystivät kahtena päivänä.

Vasemmistoliitto esittäytyi

Satakunnan Vasemmistoliitto esittäytyi perjantaina 20.7. SuomiAreenan Promepisteessä teemalla ”Älä aikaile, ryhdy päättäjäksi”. Näillä neljällä sanalla muistutettiin Raisa Rannan juontamassa poliittisessa vartissa Porin kävelykadulla kulkenutta väkeä syksyn kunnallisvaaleista. Lyhyen puheenvuoron käyttivät porilaiset kunnallispoliitikot Aki Nummelin ja Heidi Katajamäki.

Aki NummelinProme_2

Prome_1
Raisa Ranta ja Heidi Katajamäki

Prome_3
Tilaisuuden muusiikista huolehti rap-yhtye Mustahattuiset miehet.