Sa­ta­kun­nan Va­sem­mis­to­liit­to ni­me­si kah­dek­san en­sim­mäis­tä edus­kun­ta­vaa­lih­do­kas­ta

Satakunnan Vasemmistoliitto nimesi kevätkokouksessaan 29.3. Kankaanpään kaupungintalolla piirin kahdeksan ensimmäistä eduskuntavaaliehdokasta ja käynnisti samalla eduskuntavaalikampanjansa.

Nimetyt ehdokkaat ovat:

  • Nea Hakala, 30 (Harjavalta)
  • Petra Hietanen, 26 (Ulvila)
  • Jaakko Jäntti, 56 (Pori)
  • Janne Koivisto, 43 (Kankaanpää)
  • Mona Koski, 38 (Pori)
  • Jari Myllykoski, 66 (Nakkila)
  • Satu Pessi, 37 (Eurajoki)
  • Eero Rantala, 39 (Nakkila)

Ehdokasryhmässä yhdistyy kokemus, uudet näkökulmat ja vahva paikallistuntemus eri puolilta Satakuntaa. Vasemmistoliiton ehdokkaat ovat sitoutuneet oikeudenmukaisuuteen, yhdenvertaisuuteen ja kestävään tulevaisuuteen.

Kevätkokouksen keskusteluissa nousi vahvasti esiin huoli velkajarrun vaikutuksista kuntien ja hyvinvointialueiden talouteen, palveluiden järjestämiseen ja investointikykyyn tulevina vuosina. Tiukka velkakuri uhkaa siirtää säästöpaineet suoraan peruspalveluihin, henkilöstöön ja ennaltaehkäisevään työhön – ratkaisuihin, jotka pitkällä aikavälillä kasvattavat kustannuksia.

Keskustelussa korostuivat myös Lähi-idän sodan ja energiakriisin vaikutukset arjen kustannuksiin sekä Suomen kokonaisturvallisuuteen.

Satakunnan Vasemmistoliiton kevätkokouksen mukaan eduskuntavaaleissa ratkaistaan, turvataanko palvelut ja ihmisten arki vai annetaanko talouskurin murentaa hyvinvointiyhteiskunnan perusta.

Kohti vasemmiston vaalivoittoa!