Alue­vaa­lit

Maamme ensimmäiset hyvinvointialuevaalit järjestetään 23.1.2022. Satakunnan Vasemmistoliitto on nimennyt vaaleihin täyden 86 ehdokkaan listan. Lue Vasemmistoliiton vaaliohjelma täältä ja Satakunnan vaaliohjelma täältä.

Näissä vaaleissa on kyse meille kaikille tärkeistä hyvinvointipalveluista: siitä, että jokainen pääsee kohtuullisessa ajassa lääkäriin, julkinen hammashoito toimii, työntekijöiden työehdot ovat kunnossa ja heidän hyvinvointiinsa panostetaan.

Soteuudistuksessa Suomeen perustetaan 21 hyvinvointialuetta, muun muassa Satakunnan hyvinvointialue. Uusien hyvinvointialueiden tehtäviksi siirtyvät kunnilta ja kuntayhtymiltä sosiaali- ja terveyspalveluista sekä palo- ja pelastustoimi. Hyvinvointialueen ylintä valtaa käyttää suorilla vaaleilla valittava aluevaltuusto.

Satakunnan vasemmistoliitto haluaa yhdenvertaiset, laadukkaat ja oikea-aikaiset palvelut kaikille. Haluamme kaventaa väestöryhmien hyvinvointieroja ja purkaa koronan aiheuttaman hoito- ja palveluvelan. Vaadimme, että satakuntalaisten lähipalvelut turvataan uudistuksessa. Resurssit tulee kohdistaa jonojen purkuun ja estää verovarojen valuminen pois alueelta.

Satakunnan Vasemmistoliitolla 86 ehdokasta aluevaaleissa

Kysyttävää aluevaaleista?